Jdeme do Mateřinky
I. Adaptace dítěte - DS Mateřinka - Jesle
II. Co si s sebou přinést? 
I. Adaptace dítěte - DS Mateřinka - JESLE
Plánování adaptací
- Při potvrzení docházky Mateřinkou a rodiči se dle požadovaného dne nástupu naplánují adaptace.
- Adaptaci plánuje ředitelka a koordinátorka oddělení.
- Adaptace se rozvrhnou tak, aby nebyl narušen harmonický chod třídy.
- Ve stejném čase se adaptuje jedno, maximálně dvě děti - vycházíme s individuálních potřeb a možností dětí.
Fáze adaptace v DS Mateřinka - JESLE
- Fáze - Adaptační dílničky: naplánuje se 1 setkání dítěte s rodičem. 
- Fáze - Adaptační týden (děti jsou bez rodičů): navazuje na dílničky, je rozvrstvena do nejvíce dní po sobě na kratší časové úseky. Z počátku na 1 hodinu, poté se postupně prodlužuje. 
- Fáze - Zahájení pravidelného režimu dopolední docházka: až dítě zvládá plně dopoledne, je možné přistoupit k poslední fázi. 
- Fáze - Zkouška celého dne: první dny maximálně do 15 hodin. Poté se zase prodlužuje. 
Průběh adaptačních dílniček
- Naplánuje se 1 setkání, dítě absolvuje jen s jedním rodičem. 
- Adaptační dílničky probíhají v vždy pátek dopoledne (nebo vyjímečně jiný den dle domluvy), v čase kdy jsou děti na vycházce 9:45-11:00. 
- Dílničky vede koordinátorka jeslí/ hlavní průvodce, ten je poté u adaptací - dítě ho už zná z dílničky /je přemostěním mezi rodinným prostředím a jesličkami, dítě se tak cítí bezpečněji, protože zná průvodce i prostředí/. 
- Dílnička je pro 2 - 3 rodiče. 
- Adaptující se děti s rodiči přicházejí v 9:40 - tak aby se v klidu převlékli, ne však dříve aby nebyl narušen odchod dětí na procházku. 
- Rodič dítě nenosí, dítě doprovází maximálně za ruku. 
- Průvodce vítá podáním ruky při vstupu do třídy - rodiče i dítě. 
- Po vstupu do třídy, se společně porozhlédneme po třídě a dáme dítěti možnost výběru nějaké pomůcky, dříve než si s ní začne dítě hrát, průvodce mu ukáže prezentaci pomůcky, tak aby byla pomůcka používána správně. Společně si prohlédneme i ostatní pomůcky. 
- Společně si projdeme celé jesličky, místnost pro cvičení/spaní, toalety, koupelnu, kde si umyjeme ruce a připravíme se na společnou svačinku. 
- Příprava svačinky - krájení jablka, okurky nebo mrkve. 
- Příprava ke stolování, příprava prostírání na stoleček, příbor, nabírání svačinky a nalévání pití ze džbánku do sklenice. Odnesení svačinky ke stolečku. Snězení svačinky u stolečku, dítě s jídlem nechodí po třídě. 
- Po svačině opět návštěva koupelny. 
- Rozloučení, domluva kdy přijdou příště, rozloučení je opět podáním ruky. 
- Během adaptační dílničky se průvodce ptá na různé informace o dítěti, které pedagogovi pomohou při adaptaci dítěte bez rodiče. Rodič se dozví průběh dne ve školce. 
Adaptace dětí bez rodičů
- Navazuje na dílničky, je rozvrstvena do co nejvíce dní po sobě na kratší časové úseky. Z počátku na 1 hodinu, poté se postupně prodlužuje, aby dítě zvládlo dopolední program. 
- Pedagog za 15 - 20 minut volá rodiči na telefon, jak situace vypadá. 
- Pedagog dle průběhu adaptace domlouvá s rodičem další dny a délku adaptace. 
- Vždy jeden z pedagogů se věnuje adaptovanému dítěti, zejména v období přípravy svačin, obědů, odchodů ven,... dítě má oporu, je mu vysvětleno co se děje. 
Zahájení pravidelného režimu - dopolední docházka
- Až dítě zvládá plně dopoledne, je možné přistoupit k poslední fázi. Vždy rozhodne pedagog, zda je dítě připravené. 
Zkouška celého dne
- První dny zkoušení celého dne maximálně do 15 hodin. Poté se zase prodlužuje. 
Platba adaptace
Adaptace se hradí z rezervačního poplatku 2.000,-, který rodiče uhradili před nástupem do školky. Je třeba zapisovat přesné časy od kdy a do kdy adaptace probíhala, a zdali dítě mělo naši stravu. Strhává se z poplatku.
Přechod z adaptace na pravidelnou docházku
Po absolvování adaptačního režimu se rodič s vedoucím pedagogem nebo ředitelkou domlouvá na termínu nástupu na pravidelnou docházku. V případě, že se domlouvá vedoucí pedagog s rodičem, je třeba neprodleně tuto skutečnost nahlásit ředitelce/zástupkyni ředitelky, aby bylo možné zaslat informace k platbě školkovného.