DS Mateřinka III - zdravá školka s montessori programem
české prostředí, dětská skupina pro děti 2,5 - 6 r.
Břeclav

NYNÍ PROBÍHÁ ZÁPIS DĚTÍ NA NOVÝ ŠKOLNÍ ROK 2023/2024
- více informací k zápisu a on-line přihláška na konci této stránky.
Pomoz mi, abych to dokázalo samo.

Smysluplné vzdělávání s láskou a porozuměním. Radost z objevování.
Mateřinka je respektující a láskyplné prostředí, kde jsou děti rády a naučí se mnoho užitečného. Rodinné prostředí naší školky je přátelské, podnětné, bezpečné, pozitivní a připravené. Děti vzdělávají trpěliví a zkušení průvodci, které práce s dětmi baví a je pro ně radostí.
Jsme první certifikovanou Zdravou mateřskou školkou a jeslemi s Montessori programem v České republice, pod záštitou Ministerstva školství a projektu Skutečně Zdravá škola. Účastníme se mezinárodních projektů a jsme první mateřskou školou v České republice na stříbrné pozici Skutečně zdravých škol a reprezentantem dobré praxe v zahraničí (projekt EPESS).
Našim cílem je dětem nabídnout podnětné a připravené prostředí, které jim pomůže plně rozvinout jejich potenciál.
DS Mateřinka III - zdravá školka s montessori programem
české prostředí, dětská skupina pro děti 2,5 - 6 r., Břeclav
DS Mateřinka III, naše zdravá školka s montessori programem bude zapsaná v registru dětských skupin a její provoz se spustí k 4.9.2023, jako naše ostatní Mateřinky bude v dětech vzbuzovat zvídavost a maximálně podporovat rozvoj vlastního potenciálu, sebedůvěry a chuti poznávat. Svým pečlivě připraveným prostředím s širokou nabídkou materiálů bude vybízet k vlastnímu učení, samostatné činnosti a koncentraci při objevování světa.
Rodinné prostředí naší dětské skupiny je přátelské, podnětné, bezpečné, pozitivní a připravené. Heterogenní skupina dětí smíšeného věku umožňuje dětem tu nejmožnější maximální míru získávání sociálních dovedností, respektu k sobě a ostatním, úcty, sebevyjádření, které jsou základem pro celý život.
Děti vzdělávají trpěliví a zkušení průvodci, které práce s dětmi baví a je pro ně radostí. Prostředí dětské skupiny je české (v plánu je následné rozšíření o prvky anglického jazyka).
Denní kapacita: 24 dětí, vždy 3 - 4 průvodci
DS Mateřinka III nabízí docházku měsíční i na jednotlivé dny (sdílená místa) a celodenní program v čase 07:30 - 17:00.
Dopolední program nenabízíme. Děti je možné vyzvedávat po obědě (školkovné se z důvodu odpolední nepřítomnosti nekrátí a ani není možné narokovat náhradu).
Dětská skupina ,,školka,, Mateřinka III bude sídlit v přízemí budovy (bývalý hotel Imos) naproti řeky Dyje. Součástí naší školky bude velká přírodní a jedlá zahrada v objektu budovy. K dispozici budou také parkovací místa pro rodiče.
Třídy jsou navržené prostorné, velkorysé, vzdušné, plné světla a nabízí dostatek místa pro samostatnou i skupinovou práci, i pohyb - sportovní i relaxační aktivity.
Stravování dětí bude zajištěno formou dovozu. Nabídku dodavatele stravy rozšiřujeme o pitný režim (filtrovaná voda přes filtrační konvici Brita, neslazené ovocné a bylinné čaje v BIO kvalitě od firmy Sonnentor), sezonní a lokální ovoce a zelenina Farmářské bedýnky / Rohlík eshop - stravovací bonus je hrazen ze školkovného.

KONCEPT VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ V NAŠÍ ŠKOLCE
Děti si budují sebevědomí skrze reálný prožitek a radosti ze samotné činnosti.
- Dítě a jeho tělo
- Dítě a jeho psychika ( Jazyk a řeč; Poznávací schopnosti a fukce, představivost a fantazie, myšlenkové operace; Sebepojetí, city a vůle)
- Dítě a ten druhý
- Dítě a společnost
- Dítě a svět
- Praktický život
- Smyslová výchova
- Poznávej svět okolo sebe
- Jazyk a Matematika
ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM ZDRAVÁ ŠKOLKA (ŠVP)
Vzdělávání v naší dětské skupině ,,školce,, naplňuje požadavky na péči a vzdělávání dětí dle zákona o Dětských skupinách. Zároveň již nyní naplňuje požadavky a cíle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní věk. Děti jsou plně připraveny na vstup do základního vzdělávání.
Vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, který je směrodatný pro vzdělávání předškolních dětí v České republice. Ve vzdělávání dětí používáme a jsou pro nás směrodatné principy Montessori pedagogiky, které korespondují filosofii našich školek.Dále čerpáme z projektu Lesních školek, Zážitkové pedagogiky, Projektové výuky, Respektuj a buď respektován a Skutečně zdravá škola. Pedagogové vzdělávají děti v českém jazyce (plánované rozšíření o každodenní výuku prvků anglického jazyka jako v našich školkách v Brně).
Děti navazují na získané předchozí vědomosti a dovednosti a rozšiřují je o znalosti ze vzdělávacích oblastí dle RVP a projektu Skutečně zdravá škola:
Vzdělávací oblasti dle Montessori pedagogiky, kde děti získávají potřebné podněty:
PRINCIPY MOTESSORI PEDAGOGIKY V ŠVP NAŠÍ ŠKOLKY
- DÍTĚ JE TVŮRCEM SEBE SAMA - každé dítě je zvídavé a rádo se učí a objevuje svět. Je samo schopné si instinkivně vybírat podněty z jeho blízkého okolí, které podorují jeho rozvoj. Úlohou průvodce je připravit pro dítě prostředí tak, aby v rámci svých možností a schopností mohlo samo objevovat svět. Dát mu čas, prostor, aby se mohlo rozvíjet intuitivně samo.
- POMOZ MI, ABYCH TO DOKÁZAL SÁM - cílem je udělat vše proto, aby dítě mohlo co nejvíce samostatně, svými vlastními silami a tempem získávat nové vědomosti a dovednosti. Neznamá to však, odstraňovat mu z cesty překážky či manipulovat jeho vývoj. Ale připravit bezpečné a podnětné prostředí, které podpoří jeho přirozený vývoj, nezávislost a motivuje ho pro další cestu poznání.
- RUKA JE NÁSTROJEM DUCHA - klademe důraz na zapojení co nejvíce smyslů při aktivitách. V činnostech by měla být vždy zapojena oblast fyzická i psychická. Naši průvodci se snaží a kladou důraz na celostní učení. Aby si děti vše prakticky vyzkoušely a učily se formou vlastního prožitku.
- RESPEKTOVÁNÍ SENZITIVNÍCH OBDOBÍ DÍTĚTE - jsou to období přirozeného vývoje, kdy je dítě připravené osvojit si určité vědomosti a dovednosti.
- SVOBODNÁ VOLBA PRÁCE - děti, rozhodují kdy a s jakými pomůckami budou pracovat. Tato svoboda má však vytýčené hranice, které dítěti ukazují bezpečné poznávání světa.
- PARTNERSKÝ PŘÍSTUP - neboli vzájemný respekt a úcta. Chováme se, děláme to, jak chceme, aby se k nám druzí chovali. Motivujeme, podporujeme, nabízíme, nikdy nenutíme, nerozkazujeme. Společně vytváříme dohody pomocí nichž se všichni cítíme příjemně. Rodiče jsou plnohodnotnou a vítanou součástí školky.
- PEDAGOG JE TRPĚLIVÝM A VLÍDNÝM PRŮVODCEM NA CESTĚ POZNÁNÍ - připravuje inspirativní prostředí pro přirozený rozvoj dětské osobnosti dle vývojových období. Ke každému dítěti přistupuje individuálně s respektem a ematicky naslouchá jeho potřebám. Vytváří bezpečí a řád, jenž dětem dodává oporu a možnost být takový jaký je. Otevřeně komunikuje, důvěřuje a a je důvěryhodný. Má kvalitní vzdělání, zkušenosti a chuť se nadále rozvíjet.
Rodiče na začátku měsíce obdrží na email přehledný plán naší školičky, který je informuje o daném tématu učiva a cíli vzdělávání, aktivitách a plánovaných akcích pro děti.
Rodiče mají možnost kdykoliv nahlédnout do našeho tříletého vzdělávacího plánu. Popřípadě si domluvit schůzku s ředitelkou školky, která rodičům ráda poskytne odborný výklad a zodpoví jejich otázky.
Nabídka dalších aktivit a činností ve školce v rámci vzdělávacího programu (v rámci školkovného):
- Sportovní dny
- Canisterapie
- Přírodovědné výpravy; Projektové dny s vědcem
- Organizace celodenních výletů
- Předškolní edukační skupinky
- Prevence zdraví - Návštěvy Solné jeskyně
- Zábavné vaření pro děti
- Polytechnické a Výtvarné projektové dny
- Besídky; Karnevaly; Narozeninové oslavy; Vzájemná setkávání pro celé rodiny
Nabídka dalších aktivit a činností ve školce v nad rámec vzdělávacího programu (hradí se zvlášť):
- Hipoterapie; Muzikohrátky; Kamenohrátky
- Divadlo; Výstavy; Koncerty a další kulturní akce pro děti
- Lyžování a Bruslení s Lemurem
- Plavání dětí
- Sauna
- Školka v přírodě (částečná úhrada)
- Odpolední zájmové kroužky
PROJEKT CTNOSTÍ V NAŠÍ ŠKOLCE
K zapojení ,, Projektu ctností,, do našeho vzdělávacího programu nás vedlo přiblížit dětem svět kolem nás, ale hlavně ten uvnitř každého z nás. ,,Projektu ctností,, byl v roce 1991 založen v USA psychoterapeutkou Lindou Kaveli-Popov, jejím manželem dětským klinickým psychologem Danem Popovem, Ph.D. a jejím bratrem Johnem Kavelinem s úmyslem, aby se zneutralizovalo rostoucí násilí mezi mladými lidmi a rodinami. Projekt ctností nabízí posilující strategie, které inspirují k hledání ctností v každodenním životě a jejich cvičení.
Jsme pevně přesvědčeni, že je dobré, aby se již v raném věku s dětmi o hodnotách a ctnostech nejen mluvilo, ale i v praktickém životě je užívalo. Chceme podpořit děti ve vytvoření si správných morálních hodnot a pochopení především sebe sama prostřednictvím situací, které se dějí každodenně kolem nás a kterými utáříme své okolí.
- SAMOSTATNOST - už to zvládneme sami
- SEBEDŮVĚRA - věřím v sebe
- POSPOLITOST - co nás spojuje
- ŠTĚDROST - odměnou je mi tvá radost
- PODPORA - jsem ti nablízku
- ČESTNOST - kudy vede tvoje cesta
- PRACOVITOST - přilož ruku k dílu
- JEDINEČNOST - každý je originál
- ZVÍDAVOST - ptej se a zkoumej, mnoho se dozvíš
- ODHODLÁNÍ - zkus to
- SEBEKÁZEŇ - ukaž mi, jak nejlépe na to
- SEBELÁSKA - mám se rád/a
- SPOLUPRÁCE - podám ti ruku příteli
- LIDSKOST - laskavé a otevřené srdce
- DŮVĚRA - věřím ti
- SPRAVEDLIVOST - nesuď, neznáš celý příběh
- TRPĚLIVOST - uspěchem je vytrvat
- OSOBITOST - jsem jaký jsem
- NADŠENÍ - s chutí do toho, půl je hotovo
- ODVAHA - odvážným štěstí přeje
ORGANIZACE NOVÝ ŠKOLNÍ ROK 2023/2024
NOVÝ ŠKOLNÍ ROK 2023/2024
- od 4.9.2023, PO - PÁ 7:30 - 17:00
- seznam prázdninových dnů pro školní rok 2023/2024 rodiče obdrží na Informačních schůzkách a emailem
HARMONOGRAM DNE V NAŠÍ ŠKOLCE
DOPOLEDNÍ TŘÍHODINOVÁ PRACOVNÍ ČÁST
- 07:30 - 08:30 individuální příchod dětí
- 07:30 - 12:00 Dopolední pracovní část spolu s pobytem venku
- práce dětí s Montessori materiálem a pomůckami
- společné sdílení v kruhu
- hudební, logopedické, výtvarné aktivity
- pohybová cvičení
- sociální interakce, konverzace
- příprava svačinky vč. prostírání, úklidu a hygieny
- pobyt venku, rozvoj motorických dovedností, pohybové hry, pozorování a zkoumání světa kolem nás, výlety a návštěvy vzdělávacích akcí
- 12:00 - 12:45 oběd vč. servírování, úklidu a hygieny
- 12:30 - 13:00 odchod dětí po obědě, příprava na relaxaci
- 13:00 - 13:30 čtení, poslech pohádek, relaxační půlhodinka pro všechny děti
- 13:00 - 14:00 odpočinek, spánek v případě potřeby dětí maximálně do 14:30 hodin
ODPOLEDNÍ TŘÍHODINOVÁ PRACOVNÍ ČÁST
- 13:30 - 14:30 předškolní příprava, práce s Klokanovým kufrem, individuální práce dětí
- 14:30 - 16:30 Odpolední pracovní část
- odpolední svačina vč. přípravy, úklidu a hygieny
- odpolední aktivity, práce s Montessori pomůckami a materiálem, volná hra, hudební a výtvarné činnosti
- odpolední zájmové kroužky
- pobyt venku, nácvik motorických dovedností, přírodovědné/ekologické aktivity na zahradě
- 16:50 odchod dětí
- 17:00 končí provoz
PRŮVODCI NA CESTĚ POZNÁNÍ DĚTÍ V NAŠÍ ŠKOLCE
- nyní aktivně vybíráme průvodce dětí do dětské skupiny Břeclav. Učitelé a chůvy budou řádně zaškoleni a před otevřením provozu školky v Břeclavi si budou aktivně osvojovat vědomosti, dovednosti a praktické zkušenosti v našich provozech v Brně.
Hlavní garant vzdělávání dětí v DS Mateřinka III - zdravé školky s montessori programem v Břeclavi
Mgr. Veronika Rylková - zakladatelka, ředitelka a pedagog


Důležité informace pro rodiče - školka
- Reference aneb rodiče sdílí zkušenosti s Mateřinkou
- Naše ocenění, úspěchy a spolupráce
- Tipy Jak co nejlépe zvládnout vstup do školky >>>
- Co si přinést do školky >>>
- Online docházka >>>
- Zdravé stravování dětí >>>
- Ceník školného >>>
- Provozní řád DS Mateřinka III >>>
- Zásady ochrany osobních údajů >>>
Další informace noví zájemci - DS Mateřinka III
1. Kritéria přijetí dítěte do školky:
- minimální dosažený věk v den nástupu 2,5 roku věku
- dítě zvládá odloučení od rodičů
- řádné očkování
- dětí je bez plen
- absolvování osobní schůzky
- zájem o Montessori pedagogiku a Respektující přístup, souznění s filozofií Mateřinky
- přednostní výhodu má dítě, jenž jeho sourozenec navštěvuje nebo navštěvoval Mateřinku
2. Nyní probíhá zápis dětí na nový školní rok 2023/2024.
3. Harmonogram přijímacího řízení:
Zápisová vlna duben - červen 2023
- Příjem a sběr ON - LINE přihlášek: od 24.4 do 31.5.2023
- Osobní schůzky - v průběhu května a června
- Zaslání výsledků přijímacího řízení na Váš e-mail: v průběhu května a června
V případě přijetí:
- VÁM NA EMAIL DORAZÍ TAKÉ BALÍČEK DOKUMENTŮ, KTERÉ JE PŘED NÁSTUPEM TŘEBA POTVRDIT (potvrzení od lékaře, monitorovací list, a další dokumenty, které požaduje EU)
- V případě přijetí je třeba uhradit rezervační poplatek 4.000,- , aby byla rezervace místa platná. Informace k platbě obdržíte na váš email spolu s vyrozuměním o přijetí. Rezervační poplatek Vám bude odečten od adaptačního režimu či školkovného. V případě neuhrazení rezervačního poplatku včas bude místo automaticky postoupeno dalšímu zájemci.
- V případě včasného zrušení rezervace (zašlete na náš email: info@materinka-brno.cz požadavek na zrušení rezervace místa) pro školní rok září / červen do 30.6 a prázdniny červenec + srpen do 31.5 Vám bude rezervační poplatek vrácen. V případě pozdního zrušení rezervační poplatek propadá.
Potřebujete další informace o naší dětské skupině - školce?
Kontaktujte nás, rádi Vám poradíme a zodpovíme Vaše dotazy.
Mgr. Veronika Rylková - ředitelka
+ 420 731 705 364